Category

Blog title heading will go here

Full name
11 Jan 2022
5 min read

Campagne en events new york style

Bijna 30 jaar werkte Karin Posthuma als makelaar in New York met als specialiteit de marketing en verkoop van nieuwbouwprojecten in het hogere segment. Een paar jaar geleden kwam ze terug naar Nederland en trad ze in dienst bij Eefje Voogd, marktleider in de nieuwbouwmarkt van Groot-Amsterdam. Als nieuwbouwspecialist brengt ze al haar expertise mee uit New York.

Een van de projecten die Karin onder haar hoede heeft, is The Mayor in Amstelveen. The Mayor is het oude KPMG-gebouw in Amstelveen dat getransformeerd is in acht exclusieve woonresidences met luxueuze woningen en privé villa’s. Het is een prestigieus nieuwbouwproject in het hoge segment met een high-end uitstraling en luxe services zoals in New York: een conciërge, gym en koffiecorner. Dit niveau van services is zeker niet gewoon in Nederland en de regio Amsterdam. Het Campagnehuis voert de campagne en raakt daarmee de juiste snaar, zo blijkt als we Karin spreken.

“Het niveau van service is in New York veel hoger en iedereen verwacht deze service ook. Daarnaast is er sprake van enorme concurrentie tussen de makelaars. De concurrentiedruk zorgt ervoor dat je moet opvallen. Iedereen wil beter en specialer zijn en gaat tot het uiterste om klanten aan zich te binden en ‘to make the deal’. Een belangrijk onderdeel is het niveau van service, niet alleen in het product zelf maar ook tijdens de begeleiding van het verkoopproces, vooral in het hogere segment. The Mayor is hier een goed voorbeeld van. De XXL Apartments en Villa’s die nu nog in de verkoop zijn, hebben een startprijs van € 1.500.000. Daar valt een bepaald type koper voor en deze kopers moet je op een andere manier benaderen.”

Geen half werk

“Laura is ook enorm servicegericht naar haar klanten. Ze houdt niet van half werk en begrijpt hoe je kopers in het hogere segment moet benaderen. Daarom zijn wij een goede match. Dat haar campagnes werken, hebben we teruggezien in de groei van belangstellenden en de opkomst tijdens de events.”

Voor The Mayor heeft Het Campagnehuis diverse campagnes uitgerold. Afhankelijk van de fase waarin het project zich bevond en welke typen woningen nog beschikbaar waren, werden de campagne en de middelen aangepast. Altijd was The Mayor zichtbaar.

Zichtbaar zijn en blijven

“Continuïteit van de branding is heel belangrijk”, zegt Karin. “Op die manier blijft de naam hangen en zorg je ervoor dat een project zoals The Mayor op de radar blijft. Vervolgens moet je iedereen kunnen voorzien in behoeften. Van een VIP-treatment tot een laagdrempelig open huis en een exclusieve openstelling van de modelwoning. Laura organiseert het allemaal. Altijd spot on! Bij elk event ziet alles er altijd tiptop uit, de locatie is stijlvol aangekleed, verse bloemen op tafel, echt goede catering en een mooie goodiebag mee naar huis. In het geval van The Mayor worden mensen ontvangen op een manier zoals ze straks ook thuiskomen: op het hoogste niveau.”

Leren en kennis benutten

“Ik vind het leuk dat ik kan meenemen wat ik al die jaren heb geleerd en ervaren in New York. Daar staat niet altijd iedereen voor open, maar gelukkig Eefje Voogd en Het Campagnehuis wel. Uit de brainstormsessie met Laura zijn mooie ideeën gekomen. We hebben bijvoorbeeld ook events georganiseerd voor makelaars. Dat is in New York heel gewoon, daar heeft iedereen een aankoopmakelaar en dus bereik je je doelgroep via het netwerk van makelaars. Ook hier hebben steeds meer kandidaat-kopers een aankoopmakelaar. Bij nieuwbouw is dat een beetje anders, maar in het hogere segment hebben kopers vaak wel iemand die hen daarbij begeleidt. Met Laura werken geeft mij positieve energie. Fijn als je iemand treft in het vak met wie je op dezelfde lijn zit.”

The Mayor bestaat uit acht exclusieve residences met luxueuze Apartmens, Penthouses en Villa’s. Medio juni 2023 is het grootste gedeelte van The Mayor uitverkocht en zijn er alleen nog XXL Apartments, Urban- en Hoekvilla’s beschikbaar.

Full name
Job title, Company name