Category

Blog title heading will go here

Full name
11 Jan 2022
5 min read

Het belang van goede marketing

“Creëer beleving en geef persoonlijke aandacht“

Bij elk project dat ik verkoop, ervaar ik de kracht van goede marketing. Het werkt gewoon! Tijdens campagnes neemt het aantal belangstellenden en navenant het aantal kopers altijd toe. Als mensen mooie dingen zien, willen ze het hebben.”

Aan het woord is Eltjo Hamster, directeur van Opus Vastgoed. Hij onderschrijft onze slogan: ‘Geen champagne zonder campagne’. We zijn benieuwd naar zijn ervaringen en gaan met hem in gesprek. Er ontrafelt zich een mooi verhaal over wat werkt en welke kansen er voor het oprapen liggen.

Dat spreekt tot de verbeelding

“Als je weet dat mensen verleid worden door mooie beelden, moet je ervoor zorgen dat je het project tot leven brengt door verleidelijke interieur- en exterieurimpressies en/of 3D-animatie. Vergeet niet dat het gros van de mensen moeite heeft met tekeningen lezen. Vroeger was de vastgoedbranche terughoudend in het maken van luxe aangeklede impressies. Gelukkig zijn we andere sectoren als de autobranche gevolgd en gaan we tegenwoordig all the way om de mooiste versie van de woning en omgeving te laten zien. Dat verkoopt! Overigens wil ik benadrukken dat je wel eerlijk moet zijn. Wat je toont, moet mogelijk zijn. Anders krijg je teleurgestelde kopers en dat heeft een negatieve invloed op de verkoop van je project. De kracht van social media is in positieve en negatieve zin groot.”

Bruisend van ideeën

Eltjo wil overigens niet stellen dat een mooi plaatje alles verkoopt. Impressies zijn slechts een onderdeel van de beleving die je creëert, vindt hij. “Het begint allemaal met een goed marketingplan, passende mix van middelen en iemand die de uitvoering en opvolging bewaakt. Daar zijn ze goed in bij het Campagnehuis. Ik moet Laura weleens remmen, maar dat heb ik tien keer liever dan zakendoen met iemand die achterover leunt tot je zelf met een idee komt. Laura houdt de vaart erin en bruist van de goede ideeën. Ze weet heel goed hoeze de mensen in het luxe segment moet vinden en binden. Daar is ons project The Mayor in Amstelveen een heel mooi voorbeeld van.”

Marketing is aandacht

“Dat vinden van je doelgroep en die vervolgens weten vast te houden door persoonlijke aandacht is naar mijn idee minstens zo belangrijk als het beeld waarmee je verleidt. Een kans die we nog veel te vaak laten liggen,” zegt Eltjo stellig. Als we elke belangstellende als vip zouden behandelen, ben ik ervan overtuigd dat alle projecten veel sneller verkopen. Nodig mensen uit op de bouwplaats, organiseer een event in de modelwoning, bel ze gelijk op als ze belangstelling tonen en maak ze belangrijk door tijd te maken en aandacht te geven.”

Vrouw beslist

Over de mix aan middelen is Eltjo duidelijk. “Laat je zien op de plekken waar je doelgroep zich bevindt. Dat kan online of offline zijn. Een modelwoning en maquette werken heel goed. Bij bedrijfsruimtes die wij ook regelmatig in verkoop brengen, speelt een brochure een minder belangrijke rol. Dat zijn meestal zakelijke deals waarvan de oriëntatie en besluitvorming veelal online plaatsvinden. Ik geloof wel dat het voor woningbouwprojecten werkt. Daar beslist de vrouw in 80% van de gevallen en speelt emotie dus een veel grotere rol. Daarmee generaliseer ik niet, dit is bewezen. Doe er je voordeel mee. Zie die vrouw voor je en bedenk daarom heen een campagne! ”En met deze tips sluiten we af. Wilt u ook champagne na een goede campagne? Laura gaat graag het gesprek met u aan. Klik hier voor de contactgegevens.

Full name
Job title, Company name